Bisdombedevaart 23 - 28 oktober 2023: "In de voetsporen van Sint Bernardus"

Bisdom Breda gaat weer op bedevaart!

Deze keer in de voetsporen van Sint Bernardus van Clairvaux. Zijn ordegenoten, de Cisterciënzers, hebben veel betekend voor de parochies in ons bisdom. De geloofsgemeenschappen van Wouw, Oud Gastel, Oudenbosch en Hoeven zijn door hen gesticht. In Ulicoten vieren we jaarlijks het Bernardusoctaaf.

Bernardus is een voorbeeld voor de missionaire kerk. Hij wist van aanpakken en zijn geloof was diepgeworteld. Hij trok de wereld in en cultiveerde het land. We gaan bij hem in de leer.

Deze bedevaart wordt, zoals onze bisschop Jan Liesen het zegt, “een retraite op wieltjes”. Alle belangrijke plaatsen in het leven van Sint Bernardus zullen we bezoeken. We mogen samen vieren, bidden en ontmoeten. Er is ook voldoende ruimte voor rust en ontspanning.

We vertrekken op maandag 23 oktober 2023 en komen thuis op zaterdag 28 oktober 2023. In deze zes dagen zullen we veel indrukken opdoen en vriendschappen sluiten.

Van harte hoop ik dat we met veel inspiratie thuiskomen. Het bisdom Breda gaat op bedevaart in de voetsporen van Sint Bernardus! Gaat u mee?

Vicaris Paul Verbeek

De vreugde van het pelgrimeren

Vanuit het Team Missionair Pastoraat zet Marjolijne du Maine zich in voor de organisatie van de bisdombedevaart ‘in de voetsporen van Sint Bernardus’. Van 23 tot en met 28 oktober 2023 zullen Bornem, Dijon, Cîteaux, Clairvaux, Troyes en Villers worden aangedaan voor een programma van bezinning, gebed en ontmoeting. Marjolijne blikt vooruit op de pelgrimage, die volgens haar een “wonderlijke reis” zal worden.

"Een retraite op wieltjes, waar we samen vieren, bidden en ontmoeten."

Vicaris Paul Verbeek, Bisdom Breda

Reisgegevens
Extra info
Aanmelding

Hieronder ziet u het voorlopige programma. Dit wordt mogelijk nog aangepast.

• maandag 23 oktober 2023
    H. Mis en bezoek Bornem, overnachting Marsannay-la-Côte
  • dinsdag 24 oktober 2023
    H. Mis en bezoek Dijon, overnachting Marsannay-la-Côte
  • woensdag 25 oktober 2023
    bezoek Hôtel Dieu Beaune, H. Mis en bezoek abdij Cîteaux,
    overnachting Marsannay-la-Côte
  • donderdag 26 oktober 2023
    H. Mis en bezoek abdij Clairvaux, overnachting Buchères
  • vrijdag 27 oktober 2023
    H. Mis en bezoek Troyes, overnachting Buchères
  • zaterdag 28 oktober 2023
    bezoek abdij van Villers, afscheidslunch, slotviering en terugreis

Lees hier het uitgebreide programma van dag tot dag (website Huis voor de Pelgrim)

Reisgegevens

• 23 t/m 28 oktober 2023

Reissom

• € 895 per persoon op basis van een tweepersoonskamer
  • € 200 eenpersoonskamertoeslag (beperkt beschikbaar)

De reissom is inclusief:

• vervoer per luxe comfort class touringcar met ervaren chauffeur
  • drie overnachtingen in 4* hotel in Marsannay-la-Côte en twee overnachtingen in 3* hotel in Buchères op basis van halfpension en een tweepersoonskamer met eigen douche en toilet
  • 2 gezamenlijke lunches, 2 lunchpakketten en 1 dinerpakket
  • excursies en entrees volgens het programma
  • toeristenbelasting
  • deskundige begeleiding
  • uitgebreide reisbescheiden

Extra informatie

• De bisdombedevaart wordt georganiseerd in samenwerking met het Huis voor de Pelgrim.
  • Neem bij vragen contact via onderstaande contactformulier.
  • Belangrijk: Van de deelnemers wordt een goede conditie verwacht. Pelgrims die in staat zijn om zelfstandig meer dan één uur in een normaal tempo te lopen, kunnen deelnemen aan deze reis. Is ook  zelfstandig heuvels op en af lopen, zelfstandig de trap op en af lopen en instappen in een vervoermiddel voor u geen probleem? Aarzel niet: boek en ga mee!
  • Lees de uitgebreide beschrijving van de reis en de reisvoorwaarden. (website Huis voor de Pelgrim)
  • Direct inschrijven (website Huis voor de Pelgrim)
  • Tip: wie was Bernardus van Clairvaux? Lees de uitgebreide beschrijving via de Katholieke encyclopedie van KRO-NCRV.
  • Download de poster (A3)
  • Download de flyer voor de verdiepingsavonden (A5) Deze zijn ook te bestellen.

Aanmelding

Wilt u mee op de reis? Dan kunt u zich via de website “Huis voor de Pelgrim” direct inschrijven