14 januari: Geloofsgesprek en mediaviering Oosterhout

9 januari 2018

In 2018 vinden de mediavieringen in het Bisdom Breda plaats vanuit de basiliek van de H. Johannes de Doper in Oosterhout. Op 14 januari is de eerste live registratie van de viering van de eucharistie. Voorafgaand aan de mediaviering zendt KRO/NCRV een Geloofsgesprek uit met pastoor Han Akkermans van de H. Catharinaparochie.

Pastoor Akkermans heeft al de nodige ervaring met mediavieringen. Toen hij pastoor in Halsteren was, was hij de vaste celebrant van de mediavieringen vanuit het bisdom. Eerder vertelde hij op deze website: “Ik vond het toen erg leuk om te doen. Het was mooi om met een team een goede viering te verzorgen. Na de eucharistieviering had ik telefoondienst. De mediaviering spelen ook een rol in de opbouw van de totale parochie. Er zullen ook acolieten en lectoren uit andere kernen actief zijn.”

Zondag 14 januari NPO2
10.15 uur Geloofsgesprek met pastoor Han Akkermans
10.30 uur Eucharistieviering vanuit de Basiliek van de H. Johannes de Doper in Oosterhout

Basiliek van de H. Johannes de Doper in Oosterhout. (Foto: Wikipedia)