26 april: Eucharistieviering KRO-NCRV vanuit Breda

23 april 2020

De eucharistieviering die wekelijks door KRO/NCRV live op NPO 2 wordt uitgezonden, vindt op zondag 26 april 2020 om 10.00 uur plaats vanuit de kathedraal van de H. Antonius van Breda. Hoofdcelebrant is pastoor Norbert Schnell. De viering is vanwege de maatregelen tegen het coronavirus niet publiek toegankelijk.

Het Geloofsgesprek
Voorafgaand aan de live-uitzending is er een aflevering van het Geloofsgesprek met presentator Leo Fijen. Om 9.45 uur betreft dit een interview met pastoraal werker Laura de Vries vanuit de H. Laurentiuskerk in Breda. De Vries gaat onder meer in op hoe de Heilige Familieparochie werk maakt van parochievernieuwing.

KRO/NCRV zendt elke zondag live de eucharistieviering uit, steeds vanuit een andere plaats in het land. Het Geloofsgesprek en eucharistieviering komen uit hetzelfde bisdom. De Geloofsgesprekken duren 15 minuten en zijn terug te zien via deze overzichtspagina.

De H. Antoniuskathedraal maakt deel uit van Parochie Breda Centrum. De parochie livestreamt gedurende de coronacrisis zelf ook eucharistievieringen via het eigen Youtubekanaal. Op dit kanaal wordt regelmatig ook een ‘Woord van de pastoor’ gepubliceerd dat terug te kijken is.

H. Antoniuskathedraal van Breda

Opnamen van het Geloofsgesprek in de H. Laurentiuskerk te Breda