31 mei: diocesane afsluiting van het Jaar van het Gebed in Zegge

28 april 2015

Op zondag 31 mei sluit het bisdom van Breda het Jaar van het Gebed af in het bedevaartsoord Zegge. Jaarlijks komen duizenden pelgrims naar Zegge toe. Het hoogtepunt in Zegge is elk jaar de meimaand. De feestelijke afsluiting van de meimaand in de parochie H. Maria Boodschap te Zegge met de afsluiting van het diocesane Jaar van het Gebed belooft een groot feest te worden.

Programma voor jong en oud
Alle gelovigen in het bisdom zijn van harte uitgenodigd voor een programma voor jong en oud. Het programma op 31 mei start met het Rozenkransgebed om 9.45 uur. Daarna is bisschop Liesen hoofdcelebrant in de eucharistieviering. Parochies zijn gevraagd om een kaars mee te nemen naar deze viering om de verbondenheid van de parochies in het bisdom te symboliseren. Tijdens de eucharistieviering is er een kindernevendienst en opvang voor de allerkleinsten.

Na de viering trekt een processie met het Allerheiligste door Zegge.

In de middag is er om13.30 uur een voorstelling van ‘de Zandtovenaar’. Dit is een bijzonder spektakel waarbij jong en oud welkom is. Aan het eind van het programma in de middag spreekt de bisschop een kort woord en daarna worden als afsluiting van balonnen gemaakte rozenkransen opgelaten op het Dorpsplein in Zegge.

Opening van de meimaand
Voor de opening van de meimaand op 1 mei komt Mgr. Van den Hende, oud-bisschop van Breda, naar Zegge. De bisschop van Rotterdam celebreert op die dag de viering na het rozenkransgebed (18.45 uur) in de kerk.

Zie voor meer informatie:
www.mariaboodschap-zegge.nl
www.zandkunstenaar.nl

Voor meer informatie over de afsluiting van het Jaar van het Gebed, mw. Hanneke Oomen, E bisdom@bisdombreda.nl, T 076 5223444 (ochtenden)