Aankondiging: Jaarverslag 2015

24 februari 2016

Eind februari verschijnt het Jaarverslag 2015 van het bisdom Breda. Het Jaarverslag wordt uitgegeven in de vorm van een Magazine. Het bisdom en de parochies zijn door de Belastingdienst erkend als een Algemeen Nut Beogende Instelling (ANBI). Daar past openheid en transparantie bij, onder meer waar het gaat om financiële gegevens. In het Jaarverslag zijn daarom opgenomen een financiële paragraaf, diocesane kerncijfers en ook personeelsmutaties.

Ook bevat de uitgave een inhoudelijk verslag van activiteiten van het bisdom in 2015. Het eerste deel van 2015 stond in het teken van het diocesane Jaar van het Gebed (18 oktober 2014 – 31 mei 2015). Dit onderstreepte dat parochies biddende gemeenschappen zijn en wilde daartoe een verdere impuls zijn.

Ondertussen kondigde paus Franciscus in maart een Heilig Jaar van Barmhartigheid aan (8 december 2015 – 20 november 2016). Daarvoor ontmoetten pastorale beroepskrachten uit het bisdom elkaar op 28 augustus op Bovendonk tijdens een bijeenkomst die door het Sint Franciscuscentrum werd georganiseerd.

Ook de religieuzen vierden dit jaar een themajaar: het Jaar van het Godgewijde Leven (29 november 2014 – 2 februari 2016). De religieuzen van de heilige driehoek in Oosterhout combineerden slim het één en ander met elkaar en hielden op 13-14 mei een kloosternacht voor jongeren.

Het Jaarverslag bevat de highlights van de verschillende maanden van het jaar.

• Nog geen abonnement op het Magazine? Aanvragen is eenvoudig en kan via E magazine@bisdombreda.nl. Een postabonnement (u betaalt voor de porto en administratiekosten, het blad zelf is gratis) kost € 12,50.
  • Parochies in het bisdom Breda kunnen gratis extra exemplaren ophalen op het bisdomkantoor voor verdere verspreiding.