Actie Kerkbalans start landelijke campagne met Facebook live uitzending

17 januari 2018

Meer dan 2.000 kerken in Nederland gaan op zaterdag 20 januari van start met hun actie Kerkbalans. Actie Kerkbalans is de grootste fondsenwervende actie in Nederland. Parochies kunnen op 20 januari de landelijke start volgen via een live uitzending op Facebook en YouTube. De live uitzending komt vanuit de Pauluskerk in Baarn en wordt gepresenteerd door Leo Fijen en Joanne Bijleveld.

Parochies en protestantse gemeenten kunnen een eigen startmoment houden op zaterdag 20 januari. Veel parochies en gemeenten doen dit. Zij kunnen samen naar het startmoment kijken op Facebook of YouTube. In de live uitzending vanuit Baarn wordt contact gelegd met verschillende plekken in het land om zo te laten zien hoe iedereen samen in actie komt voor Kerkbalans.

Tijdens de uitzending worden ook de winnaars bekendgemaakt van de Nationale Fotowedstrijd ‘Jouw Kerk in Beeld’ die dit jaar voor de eerste keer werd georganiseerd.

De uitzending begint om 12.15 uur en is te zien via:

Lees verder op rkkerk.nl