Amphia Ziekenhuis ontvangt opbrengst Chrismamis: €3.500,00

18 juni 2019

De Bredase Augustinusparochie overhandigde op maandag 17 juni de speciale collecteopbrengst van de Chrismamis die twee maanden eerder in Teteringen plaatsvond. Maar liefst € 3.500,00 werd er opgehaald om het verblijf van de kinderafdeling van het Amphia Ziekenhuis te veraangenamen.

Betrokkenheid
“Het was een mooie bijeenkomst waarbij we uitleg gekregen hebben over het belang van kindvriendelijke kamers in de nieuwbouw,” legt Anja Wauben uit. Samen met pastoor Richard Lobo en Caritas bestuurslid Jan Jonk toog zij naar het Bredase ziekenhuis om de cheque aan ‘Vrienden van Amphia’ te overhandigen. “Men was zeer blij verrast over de hoogte van het bedrag, maar in het bijzonder over de betrokkenheid van de mensen uit ons bisdom die dit bedrag bij elkaar gebracht hebben.”

Eigen uitzicht
Wat er precies met het geld gaat gebeuren? Anja: “Het is de bedoeling dat de kinderen van de kinderafdeling hun eigen ‘uitzicht’ bij hun bed kunnen maken. Er komt een wandprint met een skyline en daarop kunnen de kleintjes zelf een figuur plakken. Met het bedrag dat we hebben opgehaald kunnen twee patiëntenkamers worden aangekleed.”

Chrismamis
De Chrismamis is de eucharistieviering in de Goede Week waarin bisschop Liesen de sacramentele oliën wijdt. Tijdens deze Mis wijdt de bisschop voor het hele jaar het chrisma: dat is de olie die onder meer wordt gebruikt bij de sacramenten van het heilig doopsel, vormsel en de priesterwijding. In het Bisdom Breda vindt de Chrismamis steeds in een andere parochie plaats. Het is tevens de gewoonte om vanuit alle parochies van het bisdom bij te dragen aan meerdere goede doelen. Naast de actie voor het Amphia Ziekenhuis was er ook een actie voor de Voedselbank in Breda. Volgend jaar vindt de Chrismamis plaats op woensdag 8 april 2020 in de Heilige Willibrordusbasiliek te Hulst.

(Foto’s: Augustinusparochie Breda)