Bijeenkomst in de H. Maria Magdalenakerk in Goes voor openstellers kerkgebouwen (Open Monumentendag)

4 september 2013

In het verlengde van Open Monumentendag (14 september) vindt op vrijdag 20 september 2013 een bijeenkomst plaats speciaal voor mensen die de kerken openstellen en informatie en rondleidingen verzorgen.

‘Het huis van God’
Steeds meer parochies stellen hun kerkgebouwen open voor gasten en geven desgevraagd uitleg over de historische, bouwkundige en artistieke staat van de kerk en de gebruiksvoorwerpen in de kerk. Vele mensen die de kerkgebouwen daarvoor bezoeken zijn onder de indruk van al het mooie dat er te zien is. Vaak is het kunst van hoog gehalte. ‘Voor God is het mooiste nooit goed genoeg.’

H. Maria Magdalenakerk in Goes
De bijeenkomst wordt gehouden op vrijdag 20 september 2013 van 14.00 uur tot 16.00 uur in de H. Maria Magdalenakerk, Singelstraat 9, Goes.

Kunst en geloof verbinden
Voormalig vicaris-generaal Vincent Schoenmakers zal samen met diaken Frank van Gerven voor de aanwezigen in groepen een rondleiding verzorgen, waarin heel uitdrukkelijk kunst met het geloof wordt verbonden. Dit alles in het kader van het kerkgebouw als het ‘huis van God’. De bijeenkomst is bedoeld als ‘oefening’ om in de eigen parochie(kern) hetzelfde te doen.

Voor gastheren en gastvrouwen
Parochiebesturen ontvingen half augustus de informatie over de bijeenkomst met het verzoek deze door te geven aan gastheren en gastvrouwen die kerkgebouwen open stellen en rondleidingen geven. Opgave voor de bijeenkomst is verplicht en kan (bij voorkeur) via e-mail E programmagids@bisdombreda.nl en telefonisch via T 076 5223444 (in de ochtenden).