Bijeenkomst in het bisschopshuis over ‘Amoris Laetitia’

9 mei 2016

Bisschop Liesen heeft priesters, diakens en pastoraal werk(st)ers uitgenodigd voor een bijeenkomst in het bisschopshuis over de ‘Amoris Laetitia’. De bijeenkomst vindt plaats op maandag 6 juni 2016 (19.30-21.45 uur). ‘Amoris Laetitia’ is de exhortatie van paus Franciscus die verscheen na de bisschoppensynodes over huwelijk en gezin.

Lambert Hendriks pr. zal de tekst inleiden. Hij is docent ethiek en moraaltheologie en rector van het Grootseminarie Rolduc. Hij is verbonden aan het Thomasinstituut te Utrecht van de School of Catholic Theology van de Universiteit van Tilburg en hoofdredacteur van het Internationaal Katholiek Tijdschrift ‘Communio’.

Daarna zullen de heer Slegers en mevrouw Wolff-Scheek van de Lievevrouweparochie te Bergen op Zoom spreken. Zij zijn vrijwilliger in de parochie en leiden de huwelijksvoorbereiding.

Na de inleidingen is er gelegenheid vragen te stellen en verder van gedachten te wisselen.

Pastorale beroepskrachten werkzaam in het bisdom van Breda kunnen zich aanmelden voor de bijeenkomst via E opgave@sintfranciscuscentrum.nl.