Bijeenkomst voor teamassistenten over de Parochieboeken (aankondiging)

29 oktober 2015

Op dinsdag 10 november laten de teamassistenten, secretarieel medewerkers van de parochies en de vicariaten zich informeren over de parochieboeken. Op hun jaarlijkse bijeenkomst zal oud-deken Peter de Rooij ingaan op wat er allemaal komt kijken bij de pastorale ‘boekhouding’.

In elke parochie worden parochieboeken bijgehouden voor de registratie van doop, vormsel, huwelijk en overlijden. Het pastoraal team dient er voor te zorgen dat dit nauwkeurig gebeurt en dat er geen achterstand ontstaat. Vaak worden voor dit werk vrijwilligers gevraagd.

De teamassistenten en secretarieel medewerkers zijn per brief uitgenodigd door Annemiek Waij, benoemingenfunctionaris parochiepastoraat bisdom van Breda. De bijeenkomst vindt plaats in het bisdomkantoor in Breda (9.30 – 13.30 uur).

Gevraagd is om aanmelding via Marjan Beneken Kolmer E mbeneken@bisdombreda.nl, T 076 5223444 (ochtenden).