Bijeenkomsten besturen caritasinstellingen: In de duizend gezichten van Uw volk

20 oktober 2008

Bestuursleden van de (inter)parochiële caritasinstellingen in het bisdom van Breda zijn uitgenodigd voor de jaarlijkse ontmoeting, die per dekenaat wordt georganiseerd. De uitnodiging is gedaan door de bisdomleiding en de Diocesane Caritas Instelling.

Samenwerkingsverbanden
De bijeenkomsten hebben dit jaar, naast andere onderwerpen, in het bijzonder als onderwerp de specifieke rol van de (inter)parochiële caritas instellingen bij de parochiële samenwerkingsverbanden.

Een samenvoeging van parochies heeft invloed op de parochiële caritasinstellingen die aan die parochies zijn verbonden. Zij dienen namelijk met elkaar samen te gaan in een nieuwe parochiële caritas instelling, verbonden aan de nieuwe parochie.

Per dekenaat
De bijeenkomsten vinden plaats: voor dekenaat Zeeland op woensdagavond 5 november, voor dekenaat Markiezaat op donderdagavond 6 november, en voor dekenaat de Baronie op donderdagavond 13 november.

Voor meer informatie kunnen de (inter)parochiële caritasinstellingen contact opnemen met M. de Jong-Smits.