Bijna elke dag een activiteit in de tiende Vastenestafette

26 maart 2019

Parochies en parochiekernen in het hele bisdom doen mee met de Vastenestafette die dit jaar voor de tiende keer wordt gehouden in het bisdom. Het laatste overzicht dat op de website van het bisdom is geüpload telt voor de Veertigdagentijd meer dan dertig activiteiten. Bijna elke dag is er iets te doen, van bezinningsavond tot sponsorwandeling, van sobere maaltijd tot benefietconcert.

Op zaterdag 23 maart 2019 maakte de H. Augustinusparochie van Breda-Noord een bezinningswandeling van de Lucaskerk in de Bredase nieuwbouwwijk de Haagse Beemden naar de Sint Willibrorduskerk in Teteringen.

Pastoor Richard Lobo svd maakte de wandeling mee en blikt terug op een geslaagde tocht. “Het was een wandeling in fasen,” vertelt hij. “We trokken via de H. Franciscuskerk naar ons einddoel. Op iedere tussenstop overwogen we een tekst en een gedicht. De tekst las ik voor, het gedicht een andere persoon.”

Op de tussenstops werd koffie of thee gedronken en bij het eindstation in Teteringen sloot de groep af met soep en broodjes. De tien deelnemers hadden een afwisselende wandeling. Pastoor Lobo: “Soms liepen we door de straten van nieuwbouwwijken, dan door de polders ten noorden van Breda.”

(Foto: Bisdom Breda)