Bisdom Breda houdt elfde Vastenestafette

13 februari 2020

Voor de elfde keer op rij houdt het Bisdom Breda de zogenaamde ‘Vastenestafette’. Van Aswoensdag 26 februari 2020 tot en met de Chrismaviering op 8 april 2020, kunnen parochies en parochiële caritasinstellingen gezamenlijk uiting geven aan de veertigdagentijd in voorbereiding op Pasen. Dit jaar wordt voor het eerst een online kaart bijgehouden waarop de initiatieven in de parochies worden weergegeven.

Ideeën voor activiteiten kunnen worden opgedaan in de berichten over eerdere Vastenestafettes. De landelijke Vastenactie van de Nederlandse bisschoppenconferentie kiest dit jaar het thema ‘werken aan je toekomst’ en besteedt extra aandacht aan onderwijsprojecten in Zambia, Sierra Leone en Bangla Desh.

Veertigdagentijd
De veertigdagentijd is voor christenen de voorbereidingstijd op Pasen. Het is een tijd van bekering, waarin gelovigen zich meer toeleggen op gebed, matiging van voedsel en iets extra’s doen voor de kwetsbare medemens. De Vastenestafette wil daartoe inspireren en mensen met elkaar verbinden.

Overzicht van activiteiten tijdens Vastenestafette 2020

Op volledig scherm weergeven