Bisdom Breda verstuurt Diocesane Regelingen 2017

14 juli 2017

Het Bisdom Breda heeft de Diocesane Regelingen 2017 uitgebracht. Onder meer parochiebesturen en pastorale beroepskrachten hebben per post een exemplaar van de Diocesane Regelingen 2017 ontvangen. De Diocesane Regelingen vormen een naslagwerk en bevatten zoveel mogelijk relevante informatie die van belang is voor het bestuur en beheer.

De econoom van het bisdom vraagt dit jaar speciale aandacht onder meer voor machtigingen en voor het einde van de ‘Verklaring arbeidsrelatie (VAR)’ per 1 mei 2016. De belastingdienst reikt opdrachtgevers en opdrachtnemers modelovereenkomsten aan die in plaats van de VAR kunnen worden gebruikt. Het bisdom heeft een speciaal mailadres voor het aanvragen van machtigingen: E machtigingen@bisdombreda.nl

De Diocesane Regelingen 2017 zijn ook geplaatst op het extranet van de bisdomwebsite. Dit is toegankelijk voor parochiebestuurders, leden van pastoraal teams, caritasbestuurders en teamassistenten.