Bisdom maakt Kerkbalans poster voor social media

23 januari 2018

Het Bisdom Breda maakte een Kerkbalans poster voor social media. Hierop is een foto van het beeld van de barmhartige Samaritaan geplaatst en een korte tekst. Op kerkbalans.nl kan iedereen een social media poster maken en met een eigen foto vragen om een gift voor de kerk.

Het bisdom gebruikte de foto van de barmhartige Samaritaan, dat staat in de tuin van de H. Willibrordusbasiliek in Hulst. Bisschop Liesen zegende dit beeld in op zondag 23 april 2017, als blijvende herinnering aan het Heilig Jaar van de Barmhartigheid (2015-2016). Met het Heilig Jaar bracht paus Franciscus de lichamelijke en de geestelijke werken van barmhartigheid heel concreet onder de aandacht. Het beeld is een appèl om te doen zoals de barmhartige Samaritaan (Lucas 10, 25-37).

De oproep op de social media poster van Kerkbalans sluit daarbij aan: Geef voor je kerk. Zodat je kerk kan geven aan anderen.