Bisdom Magazine over nieuwe communicatie: Gratis download

13 juni 2017

Begin juni verscheen het nieuwe Bisdom Magazine over communicatie in de parochie. Het Magazine besteedt onder meer aandacht aan social media. Deze zijn niet meer weg te denken uit het media landschap en worden gebruikt door jong en oud. Het nieuwe Bisdom Magazine bevat daarom ook tips en trucs voor schrijven voor het web, tips voor een goede website en een stappenplan (social) communicatie.

In zes stappen kan de parochie een (social) communicatieplan opstellen dat helpt om bewuste keuzes te maken. ‘Social’ staat daarbij tussen haakjes, omdat social
media onderdeel zijn van het geheel aan communicatieinstrumenten dat de parochie
in kan zetten.

De zes stappen voor versterking van je (social) communicatie zijn:

1. Wat is je kernboodschap? (woorden)
  2. Wat zijn je belangrijkste activiteiten? (daden)
  3. Welke symbolen wil je gebruiken? (beelden)
  4. Voor wie wil je zichtbaar zijn? (doelgroepen)
  5. Waar wil je zichtbaar zijn? (media en platforms)
  6. Wie communiceren en op welke (social) media? (actoren en accounts)

Het stappenplan (social) communicatie wordt beschreven op p 10-11 in het Magazine.

Parochies in het Bisdom Breda kunnen gratis exemplaren van het Magazine bestellen via magazine@bisdombreda.nl

(Foto: Johan Wouters)