Bisdom Magazine: Special over communicatie in de parochie

1 juni 2017

Parochies hebben veel communicatiemiddelen tot hun beschikking. Van parochieblad, website en nieuwsbrief tot parochiegids en beeld-jaarverslag. Met Kerkbalans en rond bijzondere activiteiten kan de parochie een breed publiek aanspreken. Dat geldt ook voor berichtgeving over diaconale activiteiten. Daarom gaat het nieuwe Bisdom Magazine over communicatie in de parochie.

Het Magazine besteedt onder meer aandacht aan de cursus diaconale journalistiek van het Sint Franciscuscentrum. “We moeten laten zien wat we doen en waar we goed in zijn en daarbij gebruik maken van alle media die zich daarvoor lenen,” schrijft een van de deelnemers in het blad. Vanwege het succes wordt de in september 2017 nogmaals gegeven. De cursus Diaconale Journalistiek vindt dan plaats in Zeeland in samenwerking van de Pater Damiaanparochie en het Sint Franciscuscentrum (’s-Heerenhoek, op de maandagavonden 4, 11, 18 en 25 september). In de reeks van vier cursusavonden kunnen parochievrijwilligers hun journalistieke talent ontdekken en verbeteren.

Het Magazine bevat praktijkervaringen rond communicatie bij kerksluiting. En niet in de laatste plaats besteedt het Magazine ook aandacht aan social media. Deze zijn niet meer weg te denken uit het media landschap en worden gebruikt door jong en oud! Het nieuwe Bisdom Magazine bevat daarom ook tips en trucs voor schrijven voor het web, tips voor een goede website en een stappenplan (social) communicatie.

Het Magazine wordt verzonden aan abonnees. Parochies in het Bisdom Breda kunnen gratis extra exemplaren bestellen. Nog geen abonnee? Stuur een mail naar E magazine@bisdombreda.nl.