Bisdombedevaart naar Polen donderdag 23 oktober: fotoverslag (dag 6)

23 oktober 2014

Op donderdag 23 oktober volgden de bedevaartgangers hun programma geheel in Krakau. ’s Ochtends vierden ze de eucharistie in de St. Floriaankerk in het centrum van de stad. Paus Johannes Paulus II was kapelaan in deze kerk. De kerk is rijk versierd, maar niet al te groot. Het was daarom passen en meten voor de 350 pelgrims, die alle hoeken en gaten van de kerk vulden.

In de middag waaierden de bedevaartgangers uit over het centrum van de stad. In de vele kramen in de kenmerkende Lakenhal, middenin het centrum, konden souvenirs worden gekocht voordat morgen het begin wordt gemaakt met de terugreis.

Het programma van de dag werd afgesloten in het heiligdom van de Goddelijke Barmhartigheid. Het bijzondere silhouet van de moderne kerk viel de pelgrims al van grote afstand op. Hier werd de middag afgesloten met een stemmige vesperviering en aansluitend aanbidding van het heilig Sacrament.

Alle foto’s: Ramon Mangold.

Viering in de St. Floriaankerk in Krakau.

Krakau, het beroemde grote plein van Krakau.

Het heiligdom van de Goddelijke Barmhartigheid.

Aanbidding van het heilig Sacrament.