Bisdombedevaart naar Polen zondag 19 oktober: fotoverslag (dag 2)

19 oktober 2014

Zondag 19 oktober reisden de pelgrims die deelnemen aan de bisdombedevaart de meer dan 750 kilometer van Friedrichroda naar Czestochowa. In alle vroegte vertrokken zij om ’s avonds rond acht uur aan te komen. Onderweg vierden zij de eucharistie in de St. Jakobus kathedraal te Görlitz, bij de grens van Duitsland en Polen.

Alle foto’s: Ramon Mangold.

Uitzicht over Friedrichroda. Vertrek van de pelgrims ’s ochtends vroeg.

De St. Jakobus kathedraal in Görlitz. Voorafgaand aan de viering.

Mgr. Liesen was hoofdcelebrant in de eucharistieviering. Vicaris Verbeek verzorgde de homilie.

Diaken Egbert Bornhijm was diaken van dienst tijdens de viering.

De St. Jakobus kathedraal ondergaat een ingrijpende restauratie aan zowel de binnenzijde als de buitenkant.

Pastor Van der Laer keer terug van het uitreiken van de communie aan het koor. Vanwege de restauratie van de kerk was de koorzolder enkel toegankelijk via de buitenkant van de kerk.