Bisdommedewerkers voor het eerst in Singelloop

8 oktober 2007

Vijf medewerkers van het bisdom Breda deden zondag 7 oktober mee aan de Singelloop in de Bredase binnenstad. Peter Hoefnagels, Benedict Laval, Frank van der Linden, Jan Schuurmans en Anita van Steyn liepen in snel tempo 7,5 kilometer. Benedict Laval, medewerker diaconie van de Pastorale Dienstverlening van het bisdom was van hen de eerste aan de finish. Hij volbracht de prestatieloop in 36 minuten en 58 seconden.

Vervolg 2008
“We zijn allemaal binnen de tijd binnengekomen,” meldt Anita trots. “Het is leuk om op sportief gebied iets met collegae te doen. Je ontmoet elkaar op een andere manier. Je bereidt je op deze tocht voor door veel te trainen. Tussentijds moedig je elkaar aan.” De lopers kregen veel enthousiaste reacties. “Volgend jaar doen er misschien ook collegae uit het veld mee,” vertelt Anita. “Een aantal van hen heeft er zin in.”

Gezondheid
De Kerk ziet sport als een goede manier “om de geest te ontspannen en de geestelijke en lichamelijke gezondheid te versterken”. Vrije tijd wordt goed gebruikt als deze wordt besteed aan bijvoorbeeld studie, reizen óf aan training en sportmanifestaties. Volgens de Kerk vormen deze “een hulpmiddel om het geestelijke evenwicht, ook in de maatschappij te bewaren”. (De constitutie van Vaticanum II Gaudium et Spes over de Kerk in de wereld van deze tijd.)