Bisschop Liesen: ‘Elke bisschop is ooit als jongere begonnen’

12 december 2017

Bisschop Liesen gaat in een podcast in gesprek met katholiekleven.nl. De bisschop vertelt over de eerste Bijbel die hij kocht en hoe hij toen ontdekte dat de Bijbel meer is dan een boek. “Ik was 17 en de tekst die ik las liet zien hoe iemand alles wat hij heeft in kan ruilen voor God. Dat was voor mij een bevestiging, een soort ontdekking ook. Niemand heeft daar ooit zo duidelijk met mij over gesproken als ik het daar kon lezen.”

In oktober 2018 vindt in Rome een bisschoppensynode plaats over jongeren, geloof en roeping. “Het is goed dat bisschoppen en kardinalen zich om jongeren bekommeren,” zegt de bisschop. “Jongeren horen integraal bij wie wij zijn als Kerk. En elke kardinaal, elke bisschop is als jongere begonnen.”

De tijden zijn veranderd. Moest je vroeger naar de bibliotheek om dingen op te zoeken, nu zit de hele wereld onder je toetsenbord. Hoe kan de Kerk jongeren helpen om bij alle prikkels, invloeden en geluiden de stem van Christus te horen? Luister de podcast op katholiekleven.nl of op SoundCloud.

Abonneren op de podcast kan via:

(Foto: Ramon Mangold)