Bisschop Liesen neemt Compendium voor de Nieuwe Evangelisatie in ontvangst

18 mei 2017

Mgr. Liesen nam maandag 15 mei het Compendium voor de Nieuwe Evangelisatie in ontvangst. De bisschop schreef het voorwoord voor de uitgave. Het Compendium brengt de belangrijkste kerkelijke teksten over de nieuwe evangelisatie vanaf het Tweede Vaticaans Concilie (1962-1965) en Evangelii Nuntiandi (1975) tot en met paus Franciscus bijeen.

Mgr. Liesen schrijft in het Voorwoord: “Dit Compendium geeft antwoord op die vraag wat ‘evangelisatie’ is, wat er nu ‘nieuw’ aan is en geeft zelfs aanzetten voor wat we kunnen gaan doen. Het is dus en een naslagwerk en een aansporing om aan de slag te gaan. We hoeven het spreekwoordelijke ‘wiel’ niet nog een keer uit te vinden.”

Nieuwe evangelisatie is een begrip dat veel associaties oproept bij mensen, zowel positief als negatief. Maar waar gaat het wezenlijk om? Het Compendium wil de Nederlandse parochies meer vertrouwd maken met de nieuwe evangelisatie.

Lees verder op rkkerk.nl