Bisschop Liesen ontvangt vernieuwde Bijbelvertaling Nederlands-Vlaams Bijbelgenootschap

15 oktober 2021

Bisschop Liesen heeft woensdag 13 oktober de geheel vernieuwde Bijbelvertaling, de NBV21, van het Nederlands-Vlaams Bijbelgenootschap (NBG) in ontvangst genomen. Hij kreeg de Bijbel uit handen van dominee Karin van den Broeke, voorzitter van het NBG. De bisschop was aanwezig namens de Katholieke Bijbelstichting (KBS) waar hij de voorzitter van is.

Ds. Van den Broeke overhandigde de Bijbel aan in totaal twaalf representanten van kerkgenootschappen en geloofsgemeenschappen en sprak er een zegen over uit.

Tijdens de bijeenkomst was een grote groep vertegenwoordigers van tientallen kerkgenootschappen en geloofsgemeenschappen aanwezig en ook vertegenwoordigers van de joodse gemeenschap. ’Samen staan zij symbool voor de grote breedte van geloofstradities waarbinnen de Bijbel een rol speelt, en waarbinnen het NBG hoopt dat de NBV21 ook tot zegen mag zijn’, aldus het NBG.

Bericht via NBG, foto NBG/Willem Jan de Bruin.