Bisschop van den Hende aanwezig bij gebedsdienst ’Verbonden in verdriet’

23 juli 2014

De gezamenlijke kerken in Nederland organiseren op deze dag van nationale rouw in de St. Joriskerk in Amersfoort een gebedsdienst naar aanleiding van de ramp met vlucht MH 17.

Namens de Nederlandse Bisschoppenconferentie zal Mgr. dr. J.H.J. van den Hende als bisschop-referent oecumene en lid van de Raad van Kerken aanwezig zijn en een gebed uitspreken.

De Bisschoppenconferentie heeft aan alle parochies gevraagd om vanmiddag van 15.55 uur tot 16.00 uur als teken van rouw de kerkklokken te luiden. De Nederlandse kerken en christelijke omroepen nodigen iedereen uit om vanavond deel te nemen aan het uur van bezinning en gebed ’Verbonden in verdriet’: in Amersfoort of via de live-uitzending op Nederland 2, van 19.00 tot 20.00 uur.