Bisschoppenconferentie vraagt parochies te collecteren voor Sulawesi

10 oktober 2018

De Nederlandse Bisschoppenconferentie roept via de bisdommen parochies op om zondag 14 oktober een extra collecte te houden voor Sulawesi. De opbrengst is bestemd voor directe noodhulp die door de ter plekke wonende zusters FDNSC (dochters van Onze Lieve Vrouw van het Heilig Hart) wordt gegeven aan de bevolking van Palu.

De actie wordt ondersteund door de Stichting Bisschoppelijke Vastenactie die rechtstreeks contact onderhoudt met de zusters. Palu is een provincieplaats op Sulawesi die zeer zwaar is getroffen door de recente aardbeving en de daarop volgende tsunami. De zusters vangen daar onder meer dakloze mensen op en delen voedselpakketten uit.

De schade op Sulawesi is onvoorstelbaar. Ruim tweeduizend mensen overleefden de ramp niet, duizenden raakten gewond en tienduizenden werden dakloos. Nog steeds zijn duizenden mensen vermist – er is nog nauwelijks hoop dat zij het verschrikkelijke natuurgeweld overleefden.

De Nederlandse bisschoppen leven mee met de bewoners van Sulawesi. De grote menselijke nood en de enorme schade doen een dringend beroep op hulp. De bisschoppen vragen dan ook om te bidden en te geven voor de slachtoffers van deze ramp.

De opbrengsten van de collecte, maar ook particuliere giften, kunnen worden overgemaakt op rekeningnummer NL38INGB0002010534, ten name van St. Bisschoppelijke Vastenactie, Den Haag, onder vermelding van ‘Sulawesi’. Direct doneren via vastenactie.nl kan ook.

(Foto: Ramon Mangold)