Bisschoppenconferentie zet katholiekleven.nl door

23 november 2018

Na een experimentele periode van drie jaar heeft de Nederlandse Bisschoppenconferentie besloten door te gaan met haar videokanaal katholiekleven.nl. De prestaties en ontwikkelingen van het kanaal zijn geëvalueerd en er ligt een plan voor de komende drie jaar om verder te bouwen op het stramien dat in de eerste drie proefjaren is neergezet.

Projectleider Daphne van Roosendaal is blij dat de plannen voor de voortzetting de instemming krijgen van de bisschoppen. “In drie jaar tijd hebben we met beperkte middelen en menskracht katholiekleven.nl van de grond weten te tillen. Er zijn nu een website, een nieuwsbrief, een YouTube-kanaal en een Facebookpagina waarmee we de producties van katholiekleven.nl onder de aandacht brengen.”

Die producties bestaan uit onder meer filmpjes, podcasts, fotoseries en berichten gerelateerd aan het onderwerp communicatie. Tot de doelgroep behoren diegenen, jong en oud, die via internet meer willen weten over het katholieke geloof, de Rooms-Katholieke Kerk en allerlei initiatieven die van daaruit worden genomen.

Het bereik van katholiekleven.nl laat over de afgelopen drie jaar een gestage groei zien, “maar we gaan voor nog meer kijkers, bezoekers en belangstellenden,” zegt Van Roosendaal. “Daarvoor willen we de website anders en effectiever inrichten, zodat in een oogopslag te zien is wat nieuw is. Ook blijven we werken aan steeds betere filmpjes en podcasts.” Daarnaast wil katholiekleven.nl interessante downloads aanbieden voor parochies en worden de mogelijkheden onderzocht voor het live streamen van een doordeweekse mis op YouTube.

Opnames van katholiekleven.nl op de Werelddag van de Armen: ‘Samen aan tafel op initiatief van de paus’