Brand heeft gevolgen voor parochie Breda-Noord

24 november 2006

Zondagochtend 19 november brak brand uit in het gemeenschapshuis de Biesdonk aan het Belgiëplein (Breda-Noord). Deze brand heeft grote gevolgen voor de parochie in Breda-Noord. De daarbij vrijkomende rook en het roet drongen de hiernaast gelegen Franciscuskerk binnen. Na de bluswerkzaamheden bleek de kerk dan ook aangestast door rook-, roet- en waterschade.

Hierdoor kunnen in deze kerk geen vieringen plaatsvinden. Het parochiebestuur heeft toch een oplossing gevonden. Elke zaterdag om 19.00 u. en elke zondag om 11.00 u. zullen er vieringen zijn in het Prisma-van Coothcollege, Biesdonkweg 33 te Breda. De vieringen op woensdagochtend en de viering van vrijdag 1 december komen te vervallen.

Het parochiebestuur hoopt de kerk met Kerstmis weer in gebruik te nemen. Voor vragen en afspraken rond intenties, dopen, uitvaarten en andere activiteiten in de kerk kunt u contact opnemen met het parochiecentrum (tel. 076-5873482)