Chrismaviering 2016 in Vlissingen

7 april 2015

Traditiegetrouw werd tijdens de chrismaviering de plaats bekendgemaakt waar de viering volgend jaar gehouden wordt. Vicaris Paul Verbeek deed de mededeling aan het einde van de chrismaviering die dit jaar plaatsvond in de parochiekerk St. Petrus Banden in Gilze. De Chrismaviering 2016 wordt gehouden op woensdag 23 maart 2016 in de Onze Lieve Vrouwekerk aan de Singel in Vlissingen.

De nieuwsbrief van de H. Mariaparochie Walcheren schrijft dat de pelgrims uit Zeeland die aanwezig waren bij de chrismamis “erg blij waren met de aankondiging en dat vergezeld lieten gaan van een enthousiast applaus.”

De nieuwsbrief tekent op: “In de praktijk bepaalt het bisdom de plaats, waar de Chrismaviering wordt gehouden. ‘Het is dus niet zo, dat we ons daarvoor moeten aanmelden,’ vertelde pastoor Paul de Maat desgevraagd. ‘Het bisdom probeert de Chrismaviering steeds te spreiden. Vlissingen is natuurlijk wel het zuidelijke puntje van Zeeland boven de Schelde. Maar het is alweer, denk ik, zo’n twintig jaar geleden dat we hier een Chrismaviering hebben gehad.’ Na de Chrismaviering werd de ook aanwezige pastoor Paul de Maat door velen gefeliciteerd met de toewijzing van de Chrismaviering aan ‘zijn’ Onze Lieve Vrouwekerk.”

Bisschop Liesen zegent de heilige Oliën voor de geloofsleerlingen en de zieken en wijdt het heilig Chrisma in de  chrismamis 2015 in de parochiekerk van Sint Petrus’ Banden te Gilze. (Foto: J. Wouters)