ChristmasFever in de binnenstad van Breda

30 november 2015

Op zaterdag 19 december organiseert de parochie Breda Centrum een ‘ChristmasFever’ in de Antoniuskathedraal in de binnenstad van Breda (Sint Janstraat 8). De ChristmasFever vindt ’s middags plaats (14.00-16.00 uur) en is de kerstvariant op de NightFever.

Tijdens de ChristmasFever wordt winkelend publiek op straat uitgenodigd om een kaarsje aan te steken in de kerk. Binnen klinkt muziek en iedere bezoeker wordt uitgenodigd om een waxinelichtje vooraan bij het Allerheiligste neer te zetten. Er is gelegenheid om gebedsintenties op te schrijven en in een ‘intentiebox’ voor het altaar te doen. Bovendien is er de mogelijkheid om het sacrament van boete en verzoening te ontvangen en zo Gods barmhartigheid te ervaren. Ook wordt iedere voorbijganger uitgenodigd voor de kerstvieringen in diverse parochies in Breda.

De ChristmasFever wordt georganiseerd in samenwerking met verschillende parochies in Breda, het gezinspastoraat van het bisdom en de Gemeenschap Emmanuel. Meehelpen met de ChristmasFever kan door aanmelding via E secretariaat@bisdombreda.nl.

Projectmedewerker Gezinspastoraat Brechje Loenen: “We beginnen om 12.30 uur in de ontmoetingsruimte van de kathedraal, ingang via het Hof van Hersbeek. Gestart wordt met een broodje en een kop koffie. Vervolgens worden er teams samengesteld: een aantal mensen gaan op straat kaarsjes uitdelen, anderen ontvangen de bezoekers in de kerk, weer anderen schenken een kop koffie. We hopen dat velen mee willen doen om zo het licht van Kerstmis door te geven!”

Een eenvoudige activiteit voor parochies in het Heilig Jaar
De ChristmasFever is een goed moment om kennis te maken met de formule, die dezelfde is als die van de NightFever. In enkele parochies in het bisdom van Breda is ervaring met de ‘NightFever’. Andere parochies hebben laten weten op korte of langere termijn ook een dergelijke ‘NightFever’ te willen organiseren. Het gezinspastoraat van het bisdom is hierbij graag van dienst. Het heeft daarom speciaal ook leden van pastorale teams uit het bisdom uitgenodigd om op 19 december te komen kennismaken met de formule.

Juist het komende heilig Jaar van de Barmhartigheid is een goed moment om de deur van de Kerk open te zetten voor iedereen en mensen uit te nodigen om binnen te komen. De ChristmasFever of de NightFever is een eenvoudige activiteit, waarmee juist ook veel jonge mensen in de kerk komen.

“Tijdens een NightFever, of zoals in dit geval de ChristmasFever, komen enkele honderden voorbijgangers de kerk in om een kaarsje neer te zetten bij het uitgestelde sacrament, even te bidden, uit te rusten en soms ook om het sacrament van boete en verzoening te ontvangen. Het komende heilig Jaar van de Barmhartigheid is een mooi moment om mensen hiervoor uit te nodigen,” aldus Brechje Loenen.

Doet u mee? Laat het weten via E secretariaat@bisdombreda.nl