Conferentiewebsite missionaireparochie.nl gelanceerd

15 augustus 2019

De organisatie van de conferentie ‘De Missionaire parochie – Als God renoveert’ heeft een landelijke campagnewebsite gelanceerd. Via missionaireparochie.nl kunnen belangstellenden op de hoogte blijven van het laatste nieuws over de conferentie en de twee startbijeenkomsten die binnenkort plaatsvinden. De inschrijving voor de conferentie opent op 1 september 2019 via deze conferentiewebsite.

‘Ga als groep’
Op de website zijn de hoofdpunten van het conferentieprogramma bekendgemaakt. Ook algemene informatie over inschrijvingen en de locatie is er te vinden. De conferentie zal het meest vruchtbaar zijn als er vanuit parochies groepsgewijs aan wordt deelgenomen. Met 10 tips kunnen groepen mensen zich voorbereiden op de conferentie.

Startbijeenkomsten
In het najaar vinden twee startbijeenkomsten plaats. Op donderdag 26 september in Hoeven en op 3 oktober in Utrecht wordt het programma toegelicht en is er gelegenheid om vragen te stellen. Meer informatie over deze bijeenkomsten en de uitnodigingsbrief is eveneens op de conferentiewebsite opgenomen.

Landelijke opzet
Bij de opzet van de conferentie zijn naast het Bisdom Breda verschillende Nederlandse partners betrokken, zoals het Centrum voor Parochiespiritualiteit, Alpha Nederland, Katholiek Alpha Centrum en Xpand.

Interview met father James Mallon
Prominent op de website is een video-interview met James Mallon. Hierin belicht hij een aantal centrale thema’s uit het boek Divine Renovation. Dit boek is onlangs in het Nederlands verschenen met de titel ‘Als God renoveert’. Het filmpje is de eerste uit een reeks van vijf interviews. Elk deel duurt ongeveer 15 minuten. Momenteel zijn drie van de vijf delen Nederlands ondertiteld. Via de instellingen onderin de filmpjes in de ondertiteling te activeren.

De komende weken wordt de website verder aangevuld en wordt ook een eigen nieuwsfunctie in gebruik genomen. Ook de vertaling van de laatste twee delen van het video-interview wordt binnenkort verwacht.

Schermafdruk van missionaireparochie.nl