De Antoniusprijs voor diaconie wordt in 2018 uitgereikt

11 april 2018

Dit jaar wordt op de Werelddag van de Armen (18 november 2018) de Antoniusprijs voor diaconie 2018 uitgereikt. Caritasinstellingen, werkgroepen diaconie, parochiebesturen en pastorale beroepskrachten hebben een brief ontvangen hoe diaconale activiteiten en initiatieven van parochiële of regionale groepen kunnen worden genomineerd.

De diocesane prijs voor diaconie bestaat sinds 1995. Tot 2009 werd de prijs elke twee jaar uitgereikt en sinds 2014 eens in de vier jaar.

De jury let bij de beoordeling op criteria als: de diaconale inhoud, de originaliteit van de activiteit, de wijze van aanpak, de mogelijkheid voor andere groepen om het initiatief in de eigen omgeving vorm te geven.

De ingediende diaconale activiteiten en initiatieven worden verzameld in een brochure die beschikbaar komt voor parochies en caritasinstellingen.

Beeld van de heilige Antonius in de basiliek in Hulst. (Foto: Ramon Mangold)