Deelname aan Stille Omgang vanuit het bisdom van Breda

17 maart 2015

In de nacht van zaterdag 21 maart op zondag 22 maart 2015 trekt door de binnenstad van Amsterdam de Stille Omgang. Het thema luidt: ‘Een pelgrim gaat voort, ontvankelijk voor ’t onverwachte…’. Vanuit het bisdom Breda organiseren de vicariaten de busreis naar de Stille Omgang. In enkele parochies maakt de deelname aan de Stille Omgang onderdeel uit van het programma in de Veertigdagentijd en de vastenestafette.

Bisschop Liesen celebreert om 19.30 uur een pontificale eucharistieviering in de Begijnhofkapel in Amsterdam. Om 23.00 uur is vicaris Verbeek de celebrant in eucharistieviering in de Obrechtkerk te Amsterdam. Vervolgens loopt men de Stille Omgang.
Opstapplaatsen voor de Stille Omgang
In het bisdom zijn verschillende opstapplaatsen.
Vanuit het vicariaat Middelburg vertrekken bussen zaterdag 21 maart:
• om 19.30 uur opstapplaats H. Willibrorduskerk te ‘s Heerenhoek
• bij de sporthal Gageldonk te Bergen op Zoom om 20.00 uur
• bij de Moeder Godskerk te Roosendaal om 19.00 uur
• bij de basiliek in Oudenbosch gebedsdienst om 19.30 uur en vertrek om 20.00 uur

De kosten (inclusief broodjes) € 25 voor hen die vanuit Heinkenszand of Bergen op Zoom vertrekken en € 20 voor hen die vanuit Roosendaal of Oudenbosch vertrekken. Broodjes zijn in het bedrag inbegrepen.
In het vicariaat Breda kan men opstappen op zaterdag 21 maart:

• bij het NS-station in Etten-Leur om 20.15 uur
• en bij hotel Princeville te Breda om 20.30 uur
bij de Pontenier (Keizersveer) om 21.15 uur

Voor de deelnemers uit het vicariaat Breda bedragen de onkosten € 25. Broodjes zijn in het bedrag inbegrepen.
In principe kan men zich opgeven tot 18 maart.

Vicariaat Breda : vic.breda@bisdombreda.nl
Vicariaat Middelburg: vic.middelburg@bisdombreda.nl