Diocesane bijeenkomst Roepingenzondag 2016

11 april 2016

Bisschop Liesen nodigt uit belangstellenden uit voor de diocesane bijeenkomst op Roepingenzondag 17 april. De bijeenkomst vindt plaats op Centrum Bovendonk, Hofstraat 8 te Hoeven. Het programma staat in het teken van de brief van paus Franciscus, die hij bij gelegenheid van Roepingenzondag 2016 heeft verstuurd.

In zijn jaarlijkse boodschap bij gelegenheid van roepingenzondag richt paus Franciscus dit jaar zijn blik op het belang van de gemeenschap als het om roepingen gaat. “De boodschap van de paus daagt ons uit te kijken hoe onze parochies en geloofsgemeenschappen vruchtbare bodems voor jonge mensen kunnen zijn om hun roeping op het spoor te komen,” aldus de bisschop in zijn uitnodiging.

In het bisdom van Breda is het traditie om tweemaal per jaar samen te komen om met elkaar te bidden om roepingen, namelijk op Roepingenzondag en op Willibrordzondag.

Leden van de gebedskring roepingen, pastorale beroepskrachten werkzaam in het bisdom van Breda en alle parochianen in het bisdom van Breda zijn van harte uitgenodigd.

Het programma voor deze bijeenkomst is als volgt:
15.00 uur: Binnenkomst met koffie/thee
15.15 uur: Inleiding op de brief van de paus: “De Kerk, Moeder van de roepingen”
15.45 uur: Onderling gesprek en verdieping van het thema
16.15 uur: Afsluitend woord door Mgr. Liesen