Diocesane startavonden Bisschoppelijke Vastenaktie en Vastenestafette 2015

16 oktober 2014

Op maandag 10 en dinsdag 11 november vinden de diocesane startavonden plaats van de Bisschoppelijke Vastenaktie en Vastenestafette 2015. Pastorale beroepskrachten, parochiebesturen, PCI-besturen en contactpersonen van de Vastenaktie in het bisdom van Breda ontvingen hiervoor deze week de uitnodiging.

De uitnodiging werd verstuurd door secretaris-generaal Ben Hartmann, tevens missiesecretaris. Hij nodigt iedereen van harte uit voor de avonden, die per vicariaat worden gehouden.

De komende vastentijd staan de projecten centraal van de caritasorganisatie Setik van het bisdom Kandy in Sri Lanka. Het campagneproject 2015 is het werk van deze caritasorganisatie. Setik helpt onder andere de Tamil-gemeenschappen op de theeplantages zich te ontwikkelen en uit hun isolement te treden. De Tamil-gemeenschappen op de theeplantages leven extreem geïsoleerd, vaak in grote armoede.

Op de startavonden wordt gesproken over de betekenis van vasten in het algemeen. Daarnaast geeft een medewerker van de Vastenaktie, de heer Guus Prevoo, een presentatie over het project in Sri Lanka en er wordt aandacht gegeven aan de start van de vijfde ‘Vastenestafette’ die op Aswoensdag 18 februari 2015 begint.

De bijeenkomsten vinden plaats op:

• Maandag 10 november in de Michaëlkerk, Hooghout 67 in Breda
  • Dinsdag 11 november in parochiecentrum De Ark, Hontestraat 6 in Rilland

Beide avonden beginnen om 19.30 uur en duren tot 21.30 uur. De ‘zaal’ is vanaf 19.00 uur open.

Er wordt verzocht vooraf aan te melden via E opgave@sintfranciscuscentrum.nl