Diocesane uitnodiging voor Roepingenzondag 11 mei 2014

9 april 2014

Bisschop Liesen en rector Schnell hebben een bisdombrede uitnodiging verstuurd voor een diocesane bijeenkomst op Roepingenzondag 11 mei 2014 op de Priester- en Diakenopleiding Bovendonk.

www.roeping.nu
“Drie bijzondere gebeurtenissen staan ons daar te wachten,” aldus de bisschop en de rector in hun brief. Op die dag gaat namelijk de vernieuwde website www.roeping.nu on line. Deze website is vijf jaar geleden gestart en was aan een update toe. De site wil mensen helpen die overwegen de weg van het priesterschap, het diaconaat of religieuze leven te gaan.

Roepingenraad
Verder zal bisschop Liesen op deze middag een nieuwe raad presenteren, namelijk de Roepingenraad. Deze raad, bestaande uit een brede afvaardiging uit ons bisdom, zal de bisschop gaan adviseren met betrekking tot het roepingenpastoraat in het bisdom.

Bidden voor roepingen
“Als laatste zullen wij deze middag de daad bij het woord voegen en met elkaar bidden met de speciale intentie voor roepingen.” Met het gebed wordt de gebedsestafette voor roepingen afgesloten die vanwege het 30-jarig bestaan van de Priester- en Diakenopleiding Bovendonk op 24 november 2013 startte, op het hoogfeest van Christus Koning.

“Alle parochies en vele kloosters en congregaties hebben aan de estafette meegedaan of zullen in de komende weken nog een keer het stokje overnemen. Doel van de estafette is om het gebed om roepingen tot het priesterschap, het diaconaat en het religieuze leven te ondersteunen. Daarnaast hopen we ook nieuwe leden voor de gebedskring te krijgen, zodat het gebed om roepingen in de komende jaren door een grote groep mensen gedragen blijft worden,” aldus de bisschop en de rector in hun brief.

• 15.00 uur: inloop
  • 15.30 uur: start van het officiële programma
    – presentatie van de vernieuwde site www.roeping.nu
    – presentatie van de Roepingenraad
  • 16.30 uur: pauze en gelegenheid elkaar te ontmoeten
  • 17.00 uur: roepingenvesper
  • 17.45 uur: einde van de bijeenkomst

Plaats: Priester- en Diakenopleiding Bovendonk, Hofstraat 8 te Hoeven.

Aanmelden
Vriendelijk verzoek u aan te melden voor deze bijeenkomst. Dit kan via E info@pdob.nl, of T 0165 504277.

Opnames voor de vernieuwde roepingsite op www.roeping.nu (Foto: R. Mangold)