Dongense werkgroep Arm-in-Arm lanceert eigen website

28 januari 2016

Om de zichtbaarheid én vindbaarheid van Arm-in-arm te verbeteren, heeft de Dongense werkgroep Arm-in-Arm gisteren een eigen website gelanceerd. Met de website arminarmdongen.nl is het gemakkelijker om in contact te komen met de werkgroep en kunnen hulpvragen beter worden gestroomlijnd.

Online effectiviteit
“Tegenwoordig is het eigenlijk niet meer de vraag óf je een website hebt”, vertelt projectmedewerker Marc de Koning, die de werkgroep begeleid heeft met het opzetten ervan. “Het is veel meer de vraag hoe effectief je bent op internet.” Marc is door zijn project Parochies aan de slag voor kwetsbaren bij de werkgroep betrokken geraakt om de diaconie in het samenwerkingsverband van Dongen en Rijen meer zichtbaar te maken en te activeren. “Het realiseren van een eigen website lag voor de hand: als interkerkelijk platform kun je het beste een zelfstandige website hebben in plaats van alleen verwijzende pagina’s vanaf parochie- of gemeentewebsites,” aldus Marc.

‘Tien keer dezelfde vraag voorkomen’
Voorzitter Harrie Broeders is blij dat er een website gekomen is: “De werkgroep doet regelmatig oproepjes in het Weekblad voor Dongen. Met de website wordt de drempel niet alleen lager om contact op te nemen, we kunnen ook precies aangeven wat wij kunnen doen of juist niet doen. Zo kun je tien keer dezelfde vraag voorkomen.”

Als casus in de kennisbank
Het opzetten van de website van Arm-in-Arm is als casus terug te vinden in de kennisbank van het project Parochies aan de slag voor kwetsbaren. In de vorm van een handleiding kunnen diaconale werkgroepen volgen wat de overwegingen zijn voor een eigen (campagne)website en zien welke technische stappen nodig zijn om tot een website te komen. Voor toegang tot de deze kennisbank kunnen parochievrijwilligers die actief zijn in de diaconie contact opnemen met Marc de Koning (mdkoning@bisdombreda.nl, 076 5223444 (woensdag, donderdag en vrijdag, het bisdom is telefonisch bereikbaar in de ochtend).