Drukbezochte nieuwjaarsrecepties luiden 2013 in

15 januari 2013

Op dinsdag 8 en donderdag 10 januari bood het bisdom van Breda priesters, diakens, pastoraal werk(st)ers, parochiebestuurders en andere vrijwilligers de mogelijkheid elkaar een Zalig Nieuwjaar te wensen op de twee vicariale nieuwjaarsrecepties.

De nieuwjaarsreceptie van het vicariaat Breda vond plaats in het Turfschip te Etten-Leur en die van het vicariaat Middelburg in parochiecentrum De Ark te Rilland-Bath. Het was de eerste maal dat de nieuwjaarsrecepties per vicariaat waren georganiseerd. Bij de receptie van het vicariaat Middelburg waren vertegenwoordigers van de Provinciale Raad van Kerken van Zeeland aanwezig evenals de burgemeester van de gemeente Reimerswaal, A.J. Huisman. De twee recepties waren druk bezocht.

Beide ontmoetingen opende met een vesperviering waarna de vicarissen en de bisschop een kort woord uitspraken. Vicaris Wiertz (Breda) daagde dinsdag de aanwezigen uit om ook te durven dromen en zich niet te beperken tot de kleinigheden van alledag. Vicaris Verbeek (Middelburg) riep donderdag de aanwezigen op om bij deining in het kerkelijk en maatschappelijk leven in contact te blijven staan met de Heer, die de blijvende onderstroom van ons leven vormt. Het Jaar van het Geloof biedt een uitgelezen kans om zich in die onderstroom te verdiepen. Bisschop Liesen knoopte bij deze woorden aan. Hij sprak de wens uit dat het Jaar van het Geloof ons recht voor Jezus Christus en zo recht voor elkaar brengt. Daarna brachten de aanwezigen een toast uit op het nieuwe jaar.