DVD 12,5-jarig jubileum bisschop Muskens

21 mei 2007

Op zaterdag 26 mei viert bisschop Muskens zijn 12,5-jarig jubileum als bisschop van Breda met een eucharistieviering om 17:00 uur in de Antoniuskathedraal in Breda. Rond dit jubileum verschijnt een special van het Magazine van het bisdom Breda. Op 26 mei verschijnt ook een unieke dvd met beeldbepalende reportages uit zijn episcopaat.

Magazine en dvd
Het magazine van het bisdom toont een kleurrijk overzicht van de periode van 26 november 1994 toen bisschop Muskens bisschop werd gewijd tot 30 maart 2007, de dag waarop hij zijn boek Opmaat tot Eeuwigheid presenteerde.
De dvd bevat de op 1 april 2007 uitgezonden aflevering van Kruispunt, waarin bisschop Muskens openhartig spreekt over de kunst om bij leven al vriend te worden van de dood en op deze manier vrijer en innerlijk rijker te worden. Op de bijzondere dvd staat een speciale, verlengde versie van de uitzending en nog vijf andere beeldbepalende reportages:

• Het in samenwerking met vrouwelijke religieuzen gepresenteerde actieplan tegen internationale vrouwenhandel (Kruispunt, 21 september 1997)
  • Zijn tweedaagse zwerversbestaan in Amsterdam, aan het begin van de vastenperiode, samen met dakloze Bas (Kruispunt, 1 maart 1998)
  • Zijn werkzaamheden als vrijwilliger in de zorgsector, om aandacht te vragen voor de verslechtering van de gezondheidszorg in Nederland (Kruispunt, 21 februari 1999)
  • De twee herseninfarcten, de revalidatieperiode daarna en het eerste optreden in het openbaar na zijn revalidatie (Kruispunt, 11 juli 1999 en 2 januari 2000)
  • Samen met 2.000 pelgrims per bus naar Rome, met eucharistieviering in de Sint Pieter en audiëntie bij paus Johannes Paulus II (Studio RKK, 30 oktober 2002)

De dvd is een initiatief van het bisdom Breda en RKK Kruispunt. De opbrengst van de dvd is, zoals de collecte tijdens de viering op 26 mei, bestemd voor het Bisschop Muskens Fonds. Dit fonds ondersteunt diocesane activiteiten op het gebied van kerk en samenleving.

Bestellen
De dvd kost € 17,00 (incl. verzendkosten) en kan worden besteld door dit bedrag over te maken op gironummer 1066316 t.n.v. Uitgeverij bisdom Breda o.v.v. ‘dvd bisschop Muskens’. Zodra uw betaling ontvangen is, wordt de dvd u toegestuurd. De dvd is tegen contante betaling beschikbaar vanaf 29 mei 2007 op het bisdomkantoor te Breda voor € 15,00. Speelduur: circa 136 minuten.

Meer informatie via het bisdom van Breda:
E secretariaat@bisdombreda.nl
T 076 5223444