Elke roeping draagt een belofte in zich: Bijeenkomst gebedskring roepingen

21 mei 2019

Op zondag 12 mei 2019, Roepingenzondag, kwam de gebedskring Roepingen bijeen op Centrum Bovendonk in Hoeven. Rector Schnell spreekt over een geslaagde bijeenkomst. Het thema van de middag luidde: “Welke belofte draag jij met je mee in je hart.” Na een inleiding van rector Schnell over de pauselijke brief bij gelegenheid van Roepingenzondag luisterden de vijfentwintig aanwezigen naar drie getuigenissen van Eefje Musters, diaken Anton Janssen en een Nigeriaanse zuster.

“Elke roeping draagt een belofte in zich,” aldus rector Schnell. “De eerste leerlingen werden vissers van mensen en Maria werd de Moeder van God. We stonden stil bij de vraag van de paus met welke belofte ieder van ons leeft.” Eefje Musters is actief in de kathedrale parochie van de heilige Antonius van Padua en ontving in 2018 tijdens de Paaswake als volwassen vrouw het doopsel. Zij staat op het punt een deel van de bedevaartroute naar Santiago de Compostela te lopen. De voettocht wordt geen strak geplande reis. Zij gaat op pad met de belofte dat je helemaal kunt vertrouwen op de Heer.

Bisschop Liesen wijdde in 2018 Anton Janssen tot permanent diaken. Anton werkt sindsdien in de Lievevrouweparochie in Bergen op Zoom. Hij voelt zich daar als een vis in het water. Vol enthousiasme vertelde hij over zijn pastorale ervaringen in dat eerste jaar. Hij leeft vanuit de belofte dat de Heer met hem is.

Drie Nigeriaanse zusters bereiden zich in het voorjaar van 2019 voor op hun uitzending naar Suriname. Zij zijn lid van de Daughters of Divine Love, een Nigeriaanse congregatie. Zij bereiden zich in Nederland voor op hun uitzending naar Suriname. Zij volgen daartoe Nederlandse les op het bisdomkantoor. Een van hen getuigde over de missie van hun congregatie.

De getuigenissen leidden tot onderling gesprek. De bijeenkomst werd afgesloten met het bidden van de vespers en een kort moment van aanbidding.

(Foto: Ramon Mangold)