‘Er is veel meer geloof’: Geloofsgesprek met kapelaan Van Velthoven

21 februari 2017

Op zondag 26 februari is kapelaan Jochem van Velthoven te gast bij Leo Fijen in het Geloofsgesprek. Hij spreekt over geloof in de parochies van de regio Alphen-Gilze. In de glossy over de parochies, die eind 2016 bij het bisdom verscheen, zegt hij: “In onze parochies liggen vele pareltjes van geloof verscholen. We moeten daar samen, als pastoraal team én parochianen, naar op zoek. Met een open houding, zonder oordeel, en met groot respect voor ieder mens en zijn of haar geloofsbeleving.”

“Er is veel meer geloof dan je aan de buitenkant van mensen kunt zien, of misschien aan het kerkbezoek zou aflezen. Dat merk ik bijvoorbeeld bij de voorbereiding van een doop. In gesprek met de jonge ouders kun je het geloof opdiepen door samen te zoeken naar de kernwaarden in het leven, deze te verbinden met de geloofsopvoeding en samen te zoeken naar geloofswoorden. Op de vraag ‘Wie is God voor jou?’ volgen heel vaak, weliswaar na enige aarzeling, verrassende en inspirerende antwoorden.”

Bekijk het Geloofsgesprek op zondag 26 februari NPO2

• 10.15 uur Uitzending Geloofsgesprek
  • 10.30 uur Uitzending van de eucharistieviering vanuit de St. Laurentiuskerk, Breda. Celebrant: pastoor Lars Peetam

(Foto: Ramon Mangold)