Exhortatie paus Franciscus: Evangelii Gaudium tijdelijk te bestellen met korting

29 maart 2014

Bij het Secretariaat van de Rooms-Katholieke Kerk in Nederland (SRKK) kunt u vanaf 28 maart een bestelling plaatsen voor de door de Nederlandse Bisschoppenconferentie geautoriseerde vertaling van Evangelii Gaudium, de exhortatie van paus Franciscus.

De intekenprijs bedraagt € 13,50, inclusief verzendkosten. Na de intekenperiode, die nog duurt tot en met 14 april 2014, kost de uitgave € 15,50 inclusief verzendkosten.

Paus Franciscus schreef met Evangelii Gaudium – De Vreugde van het Evangelie – een bijzonder document. In deze exhortatie, of aansporing, gericht aan bisschoppen, priesters, diakens en alle gelovigen benadrukt de paus hoe belangrijk het is de vreugde van het Evangelie uit te dragen. Deze vreugde ligt besloten in een persoonlijke relatie met de Heer. Wie de vreugde daarvan ervaart, wil en moet haar delen, stelt de paus.

Extra bij deze vertaling, die wordt uitgegeven door de Nederlandse Kerkprovincie in de serie Kerkelijke Documentatie, zijn de bijlagen, geleverd door de vertalers van Stichting Interkerk. Hierin kunt u in één oogopslag zien welke bijbelteksten, maar ook welke andere documenten paus Franciscus in Evangelii Gaudium citeert. Dit geeft de Nederlandse vertaling extra gebruiksgemak, zeer geschikt voor studiedoeleinden.

Zie voor bestelinformatie de website van de Kerkprovincie.

(Foto: R. Mangold)