Films van Lopend Vuurtje op YouTube

7 november 2014

Tijdens de diocesane vormelingendag Lopend Vuurtje op 4 oktober in Bergen op Zoom werden filmopnames gemaakt. De werkgroep Lopend Vuurtje wilde graag een promofilm om nog meer jongeren en begeleiders enthousiast te maken voor de jaarlijkse dag voor alle vormelingen in het bisdom van Breda.

De promofilm is gepubliceerd op het YouTube-kanaal van het bisdom en voor iedereen te bekijken.

“Lopend Vuurtje is de vormelingendag van het bisdom van Breda voor kinderen die het vormsel hebben ontvangen of gaan ontvangen,”opent de film. “Bij het vormsel krijg je de kracht van de heilige Geest. Wat dat precies inhoudt, daarvoor organiseren we deze dag.” De film laat zien hoe de dag eruit ziet met een ‘meet & greet’ met de bisschop, een ontmoeting met de heilige Gertrudis en vormelingen, zoals Pien en Louise, vertellen waarom het zo’n leuke dag is.

In een korte film, die daarnaast is geüpload, vertellen priesters, diakens en pastoraal werk(st)ers die bij de dag betrokken zijn wat de kracht van de heilige Geest is.

Promofilm Lopend Vuurtje voor vormelingen en begeleiders!

Korte extra film over de kracht van de heilige Geest!

De films werden gemaakt door Emy Jansons: www.emyworks.nl