Fotoverslag “24 uur voor de Heer” 2018 (deel 1)

10 maart 2018

“Als de liefde in zoveel harten soms lijkt uit te doven, dan dooft zij niet uit in Gods hart! Hij geeft ons steeds nieuwe gelegenheden om opnieuw te kunnen beginnen met liefhebben.” In het Bisdom Breda geven parochies en religieuzen op 9 en 10 maart gehoor aan de oproep die paus Franciscus deed om “24 uur voor de Heer” te houden.

In het Bisdom Breda is gekozen voor 24 uur in een estafettevorm: Oosterhout (Zusters Benedictinessen van de O.L. Vrouwe Abdij), Oudenbosch (Basiliek van de H.H. Agatha en Barbara), Hulst (Sint-Willibrordusbasiliek), Bergen op Zoom (Onze-Lieve-Vrouw-van-Lourdeskerk), Breda (H. Antoniuskathedraal). Andere kerken konden hierbij aansluiten.

De “24 uur voor de Heer” bestaan uit aanbidding en de gelegenheid om het sacrament van boete en verzoening te ontvangen.

Dit zijn de foto’s van de Zusters Benedictinessen van de O.L. Vrouwe Abdij (Oosterhout) en de Basiliek van de H.H. Agatha en Barbara (Oudenbosch).

(Foto’s: Ramon Mangold)

Oosterhout, zusters Benedictinessen van de O.L. Vrouwe Abdij (vrijdag 9 maart 12.00-15.00 uur):

Oudenbosch, Basiliek van de H.H. Agatha en Barbara (vrijdag 9 maart 17.00-22.00 uur):