Fotoverslag “24 uur voor de Heer” 2018 (deel 2)

10 maart 2018

Dit is deel 2 van het fotoverslag van “24 uur voor de Heer” in parochies en bij religieuzen in het Bisdom Breda. Van 03.00 uur tot 07.00 uur was er in de Onze-Lieve-Vrouw-van-Lourdeskerk in Bergen op Zoom aanbidding en gelegenheid tot het ontvangen van het sacrament van boete en verzoening.

Paus Franciscus riep op tot “24 uur voor de Heer” in zijn boodschap voor de Veertigdagentijd: “Als de liefde in zoveel harten soms lijkt uit te doven, dan dooft zij niet uit in Gods hart! Hij geeft ons steeds nieuwe gelegenheden om opnieuw te kunnen beginnen met liefhebben.”

In het Bisdom Breda is gekozen voor 24 uur op vrijdag 9 maart en zaterdag 10 maart in een estafettevorm: Oosterhout (Zusters Benedictinessen van de O.L. Vrouwe Abdij), Oudenbosch (Basiliek van de H.H. Agatha en Barbara), Hulst (Sint-Willibrordusbasiliek), Bergen op Zoom (Onze-Lieve-Vrouw-van-Lourdeskerk), Breda (H. Antoniuskathedraal). Andere kerken konden hierbij aansluiten.

Dit zijn de foto’s van Onze-Lieve-Vrouw-van-Lourdeskerk (Bergen op Zoom) en de H. Antoniouskathedraal (Breda). Informatie over de “24 uur voor de Heer” in de basiliek in Hulst, die ook onderdeel was van de gebedsestafette (vrijdag 9 maart 22.00 uur – zaterdag 10 maart 03.00 uur), volgt in het verslag dat wordt gemaakt voor deze website.

(Foto’s: Ramon Mangold)

Bergen op Zoom, Onze-Lieve-Vrouw-van-Lourdeskerk (zaterdag 10 maart 03.00-07.00 uur):

Breda, H. Antoniuskathedraal (zaterdag 10 maart 07.00-12.00 uur):