Geloofsgesprek met Charlotte den Toonder

22 oktober 2013

Op zondag 27 oktober zendt de RKK op Nederland 1 de eucharistieviering uit vanuit de kerk van de H. Aartsengel Michael te Breda. De eucharistieviering begint om 10.30 u. Voorafgaand is er een geloofsgesprek met Charlotte den Toonder uit Ovezande.

Charlotte den Toonder is een jonge vrouw uit de Zak van Zuid Beveland . Ze is de moeder van een opgroeiend gezin met drie kinderen. Als vrijwilliger zet ze zich in voor haar parochie. Enthousiast vertelt ze over haar gezin en haar vrijwilligerswerk. Ze getuigt van een doorleefd geloof als ze spreekt over het overlijden van haar broer

Charlotte den Toonder gaat elke week naar de kerk. “Het geloof neemt een grote plaats in binnen mijn leven. Ik ga elke zondag. Je mist iets als je er geen tijd voor neemt. Ik adviseer iedereen dit ook te doen. Ik denk ook geregeld aan andere dingen maar dan ineens raakt het me. Ik heb binnen de gemeenschap verschillende taken. Ik ben lector, help mee met de kindernevendienst. Ik zong vroeger oook in het jongerenkoor. Door te zingen komen teksten bij je binnen. Nu geniet ik er ook van om gewoon in de kerk te zitten, de viering bij te wonen en parochiaan te zijn.”

10.10 uur Geloofsgesprek met Charlotte Den Toonder.
10.30 uur H. Eucharistieiviering vanuit de kerk van de H. Aartsengel Michael te Breda met als celebrant pastoor-vicaris W. Wiertz.