Geloofsgesprek met Dennis Peters

14 juni 2016

Op zondag 19 juni spreekt Dennis Peters in het Geloofsgesprek met Leo Fijen. Het Geloofsgesprek wordt uitgezonden om 10.15 uur op NPO2 voorafgaand aan de rechtstreekse uitzending van de eucharistie vanuit de St. Laurentiuskerk te Breda.

Dennis Peters vertelt: “Ik ben dertien jaar niet naar de kerk geweest, tot ik mijn vrouw Sacha leerde kennen. Het was verwarrend, ik was verliefd op haar en op God. Ik vroeg me af: Ga ik naar de kerk voor haar of voor God? Het was allebei merkte ik.”

Ze werkten samen op verschillende plekken in het buitenland. Dennis werkte ook lang in de journalistiek. “Journalistiek is onafhankelijk,” vertelt hij, “maar we mogen kijken met de ogen van het geloof. Dat betekent dat je je mag laten raken. Denk aan de parabel van de barmhartige Samaritaan. Die had geen band met de man die aan de kant van de weg lag, maar hij keek om en liet zich raken. We hebben het zo weinig over de mensen zelf als het gaat om bijvoorbeeld vluchtelingen en om mensen in Oekraïne.”

Zondag 19 juni NPO2
10.15 uur Geloofsgesprek met Dennis Peters
10.30 uur Eucharistieviering vanuit de St. Laurentiuskerk, celebrant is pastoor Lars Peetam