Geloofsgesprek met Mariet van Goch

27 augustus 2013

Op zondag 1 september zendt Omroep RKK om 10.10 uur op Nederland 2 het Geloofsgesprek uit, voorafgaand aan de eucharistieviering vanuit de kerk van de heilige aartsengel Michael te Breda. Dit keer staat Mariet van Goch centraal.

Mariet van Goch studeerde Nederlandse taal- en letterkunde aan de Katholieke Universiteit te Nijmegen en werkte als docent en schoolleider. Momenteel geeft ze het vak taalvaardigheid en presentatie op de Priester- en Diakenopleiding Bovendonk te Hoeven. Ze is lid van het parochiebestuur van de H. Cathaerinaparochie in Oosterhout.

Ze laat zien hoe ze gegrepen is door taal. “Taal is een belangrijk instrument om het geloof door te geven.” Gepassioneerd vertelt ze over haar omgang met de psalmen en de gelovige dimensie van poëzie.

Geloofsoverdracht en catechese staan centraal in de Geloofsgesprekken die in 2013 worden uitgezonden vanuit het bisdom van Breda. De Geloofsgesprekken, interviews door Leo Fijen, sluiten daarmee aan bij het Jaar van het Geloof dat momenteel wereldwijd wordt gehouden.

Om 10.30 uur begint de eucharistieviering. Pastoor-vicaris W. Wiertz is de celebrant.