Geloofsgesprek met Salwan en Ainas Saimon

3 juli 2018

Salwan Saimon en zijn vrouw Ainas zijn op zondag 8 juli te gast bij Leo Fijen in het Geloofsgesprek. Het echtpaar vertelt dat ze in Irak sterk betrokken waren bij de kerk. Nu geven ze dat een vervolg in Nederland. “Geloof zonder daden is niks,” vertelt Salwan. “Je moet het geloof laten zien. Niet alleen binnen de kerk maar ook buiten en voor iedereen.“ Ze maken zich zorgen over familie en bekenden in Irak. Zijn ze nu gelukkig in Nederland?

“Het is belangrijk om positief in het leven te blijven staan,” benadrukt Salwan. En Ainas vult aan: “God zoekt ons. Als we grote pijn hebben, moeten we die aan Jezus proberen te geven. Hij zegt: kom naar Mij. We mogen hem de grote koffer met verdriet geven die we met ons meedragen. Maar wij hebben de neiging om een klein tasje aan Hem te geven en willen zelf de oplossing bedenken. We moeten bidden, God vragen om hulp en op God vertrouwen. Er valt geen haartje van je hoofd zonder dat God het niet weet.”

• Bekijk het Geloofsgesprek op zondag 8 juli om 10.15 uur op NPO2
  • Daarna volgt de uitzending van de eucharistie vanuit de Basiliek van de H. Johannes de Doper in Oosterhout. Celebrant is pastoor Han Akkermans

Ainas en Salwan Saimon en hun dochtertje. (Foto: KRO-NCRV)