Geloofsgesprek met vicaris Paul Verbeek

29 januari 2014

Op zondag 26 januari was vicaris Paul Verbeek te gast in het Geloofsgesprek. Dit gesprek werd uitgezonden door Omroep RKK voorafgaand aan de uitzending van de eucharistieviering op Nederland 2.

Vanaf 1 januari 2014 verzorgt Omroep RKK de uitzendingen van de zondagse eucharistievieringen in het bisdom Breda vanuit de kerk van Onze Lieve Vrouw van Lourdes te Bergen op Zoom. Vicaris Paul Verbeek is pastoor van de Lieve Vrouweparochie van Bergen op Zoom. Hij is de vaste celebrant en stelde zich in het Geloofsgesprek op 26 januari voor aan de kijkers.

Op de website van Omroep RKK kunt u het Geloofsgesprek bekijken.

Sinds 2010 zendt Omroep RKK op zondag de eucharistievieringen uit vanaf locaties in de verschillende Nederlandse bisdommen. In het bisdom Breda is dit telkens vanuit één vaste kerk. In 2010 en 2011 kwamen de uitzendingen vanuit de H. Quirinuskerk te Halsteren. Pastoor Han Akkermans, die daarvoor ook al meewerkte aan de mediavieringen, was de celebrant. In 2012 en 2013 kwamen de vieringen vanuit de kerk van de H. Aartsengel Michael in Breda-Oost en was vicaris-pastoor Wiel Wiertz de celebrant.

10.10 uur Nederland 2: Geloofsgesprek
10.30 uur Nederland 2: Tv-uitzending van de eucharistieviering vanuit Bergen op Zoom

Pastoor-vicaris Paul Verbeek. (Foto: J. Wouters)