Geloofsgesprek met WJD’er Tessa Engelhard

25 juni 2013

Op zondag 28 juli zendt Omroep RKK een Geloofsgesprek uit met Tessa Engelhard (21). Als interviewer Leo Fijen tijdens de opname vertelt dat het Geloofsgesprek wordt uitgezonden op de zondag van de slotviering van de WJD stralen haar ogen. Aan alles is te zien dat ze uitkijkt naar de WJD.

“Hoewel samen op reis zijn soms wel een uitdaging is,” vertelt ze, “Bijvoorbeeld als je, zoals in 2011 op weg naar Madrid, met elkaar stinkend in een bus zit. De mensen met wie je op pad bent zou je misschien niet allemaal uitkiezen als je vrienden. Je trekt op met mensen die je niet allemaal even goed liggen, maar je voelt je samen tijdens de WJD.”

De opname voor het Geloofsgesprek vond plaats eind juni in Roosendaal, tijdens een middag van de werkgroep zieken en ouderen van de parochie. Tessa is lid van die werkgroep. “Toen ik hier kwam wonen, wilde ik me aansluiten bij de parochie door iets te gaan doen. Het eerste parochieblad dat langskwam vroeg vrijwilligers voor de werkgroep ouderen en zieken.” Ze meldde zich aan. “Het zijn lieve mensen en ik ben trots dat ik dit mag doen.”

Het geloofsgesprek wordt uitgezonden om 10.10 uur, voorafgaand aan de uitzending van de eucharistieviering. De uitzending is ook te bekijken via internet www.rkk.nl.

Uitzending:
Zondag 28 juli, Nederland 2
10.10 uur Geloofsgesprek
10.30 uur Eucharistieviering vanuit de H. Michaelkerk, celebrant is vicaris W. Wiertz

Wie nog geen lid was van de KRO werd door Leo Fijen geworven, voor behoud van de uitzendingen van de eucharistie.